דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניקוי שטיחים ירוק 

מאת    [ 23/06/2010 ]

מילים במאמר: 587   [ נצפה 3965 פעמים ]

ניקוי שטיחים ירוק

כאשר מגיע הזמן לניקוי שטיח בבית או בבית העסק לעיתים עלינו לשקול אלטרנטיבות ידידותיות לסביבה ברות השגה. ישנן חברות אשר ניקוי שטיחים הם הליבה העסקית שלהן והן עושות זאת באופן שאינו מזיק לשטיח ומאריך את חייו אך ניתן גם לנקות את השטיח באופן עצמאי.

ישנם מספר חומרי ניקוי שטיחים אשר עלולים ליצור נזק לשטיח בגלל מספר מרכיבים וכימיקלים בתוך החומר אשר הם עוצמתיים מידי לבדים מהם עשויים השטיחים. דוגמא לחומרים הללו הנמצאים בתוך חומרי ניקוי שטיחים  הוא חומר הנקרא טטרכלורותילן ומוכר יותר בשמו המסחרי פרק. חומר זה הוא תוסף רעיל לניקוי יבש. המשרד האמריקאי להגנת הסביבה קבע כי חומר זה הוא ארסי ויכול לגרום לנזק ניורוכירורגי לכבד ולכליות ולבעיות אקוטיות וכרוניות למערכת הנשימה. המחלקה האמריקאית לרעלים גם קבעה כי חומר זה, אשר כאמור נמצא בחלק מחומרי ניקוי שטיחים, עלול לגרום לסחרחורות, כאבי ראש, נדודי שינה, עייפות, ובחילות בעת שאיפתו.  חומר אחר אשר גם הוא נמצא בחלק מחומרי ניקוי השטיחים, הוא פרופילן גליקול מתיל אשר לפי המרכז למניעת מחלות בארה"ב עלול ליצור גירויים בעיניים, בעור, באף ובגרון ובעל תופעות לוואי דומות לחומר שהוזכר קודם. כימיקלים אשר נפוצים בחומרי ניקוי שטיחים נישאים באוויר בתהליך ניקוי השטיח או אפילו לאחר מכן שהחומר ספוג בתוך השטיח כאשר משחקים עליו ילדים או בעלי חיים.

ניקוי שטיחים ידידותי לסביבה

ישנן חברות ניקוי שטיחים אשר מקפידות על שימוש בחומרי ניקוי שטיחים ידידותיות לסביבה. חומרי ניקוי שטיחים בהם הם משתמשים הם חומרי ניקוי טבעיים המבוססים על חומרים צמחיים. בטרם בוחרים חברת ניקוי שטיחים מומלץ להתעניין ולשאול את החברה באילו חומרים הם משתמשים על מנת להיות בטוחים ולמנוע נזק עתידי לבני הבית.

ניקוי שטיחים עצמי

ישנם מספר דרכים בטוחות ולא מזיקות לניקוי שטיחים באופן עצמאי. תחילה יש לשאוב את השטיח היטב בעזרת שואב אבק. אם השטיח רטוב יש לספוג את הנוזלים ממנו בעזרת מטלית יבשה עד שהלחות נעלמת כליל.

יש לקחת את חומר הניקוי בו אתם רוצים להשתמש ולנסותו על אזור קטן בפינה נסתרת של השטיח כדי להבטיח שהחומר לא יגרום נזק לבד ותאלצו לקחת את השטיח לחברה בעלת התמחות תיקון שטיחים. במהלך כל תהליך הניקוי יש להימנע ממגע עיניים וממגע ישיר לאורך זמן בעור.

חומרי ניקוי שטיחים מחומרים טבעיים לניקוי בקיטור דומים בהשפעתם לשימוש בחומרים המכילים חומץ לבן מהול במים חמים. יש לנקות בהתאם להוראות השימוש. כדי לנקות את השטיח וליצור חומרי ניקוי שטיחים טבעיים לכתמים של שטיחים הנמצאים באזורים בבית בעלי תעבורה רבה כמו שטיח סלון או שטיח הכניסה לבית, מומלץ לערבב בתוך בקבוק מתיז כמות שווה של חומץ ומים, לערבב היטב, לרסס את הכתם ולהמתין כעשרים דקות. במידת הצורך יש לשפשף בעזרת מברשת או ספוג ספוגים במים חמים. לאחר מכן להמתין עד שהנוזל יתייבש ולשאוב את השטיח שוב.

זכרו, ניקוי שטיחים אינו עניין של מה בכך. השטיח נמצא במרכז חיינו בסלון, בחדר השינה, במקלחת ואף בחדר הילדים. ניקוי שטיחים נכון יכול למנוע מחלות וחשיפה לחומרים לא רצויים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב